20. 10. 2022 – Malostranská beseda, Praha
Text: Luboš Hnát
Foto: Kateřina Smid, Jiří Šimák, Martin Myslivec, David Webr
Publikováno: 27. 10. 2022
Druhým letošním koncertem Rockového světa vyvrcholily oslavy desátého výročí založení našeho portálu. V pražské Malostranské besedě vystoupili britští HUNDRED SEVENTY SPLIT (HSS) a HOLEČEK & MARCEL PROJECT. Elitní obsazení přilákalo asi sto šedesát návštěvníků, kteří na místě vytvořili nezapomenutelnou atmosféru.
Celou akci uváděl známý moderátor Rádia Beat Petr Korál. Ten se na pódiu objevil úderem půl deváté, aby na úvod pronesl několik milých slov a poté pozval na scénu muzikanty z Holeček & Marcel Project. Tahle parta vznikla původně jako akustické duo ‒ odtud ostatně i název složený ze jmen dvou hlavních protagonistů. Jenže přirozený vývoj si postupem času vyžádal i jiné nástroje, a tak vznikla elektrická verze tohoto uskupení.
Vedle Jana Holečka (zpěv, Hammond B3) a Pavla Marcela (kytara) publikum přivítalo ještě: Jiřího Rambouska (kytara), Zdeňka „Wimpyho“ Tichotu (baskytara) a Michala „Koloucha“ Daňka (bicí). Jak to umí jen oni, pánové rozbalili bigbít pěkně od podlahy, a sice autorskou věcí The Beast. V jejich repertoáru se kromě vlastních nacházela i řada převzatých písniček. Z nich jako vždy zaujala depešácká Personal Jesus, v níž Honza vyměnil hammondky za akustickou kytaru. V klidu nikoho nenechala ani allmanovská Whiping Post, kterou měl ve svém repertoáru i Frank Zappa.
Od jiné Honzovy kapely Livin Free si těleso vypůjčilo gospelovou Down To The River. Protože skupina na koncertě křtila LP verzi své letošní desky Light Up Your Fire, nemohlo chybět ani několik kousků z ní. Došlo třeba na titulní písničku nebo na další z allmanovek Don’t Keep Me Wonderin‘. V Circles Pavel Marcel předvedl své umění na bendžo. Rozplývat se nad muzikantskými výkony jednotlivých hudebníků by bylo pověstným nošením dříví do lesa: Všichni jsou ostřílenými matadory, kteří dlouho působí v první rockové lize. Jedině Jirka Rambousek toho ještě nemá tolik za sebou. Mohu však směle prohlásit, že přes své mládí patří k obrovským talentům české kytary.
Ještě než vypršel čas, který měli Holeček & Marcel Project přidělen, došlo na již zmíněný křest elpíčka. Kmotrem nebyl nikdo jiný než baskytarista Hundred Seventy Split Leo Lyons. Po slavnostní chvíli došlo ještě na Nothing’s Gonna Bring Us Down a pak už se skupina se zaplněnou Malostranskou besedou rozloučila.
Asi dvacet minut, tak dlouho trvala přestavba pódia, po které se nedočkavým fanouškům představili Hundred Seventy Split. Pravidelní čtenáři Rockového světa vědí, že jde o britské power bluesové trio: Leo Lyons (baskytara), Joe Gooch (kytara, zpěv) a Damon Sawyer (bicí). Na první písničku je ovšem doplnili Honza s Pavlem, a byla to neskutečná jízda. A cože tahle rozšířená sestava zahrála? Šlo o pecku od Ten Years After z roku 1970 Love Like A Man.
HSS existují od roku 2010 a na svém kontě mají tři studiová alba. Je tedy pochopitelné, že vedle hitů od Ten Years After, které Leo před více než padesáti lety spoluzakládal, zněly i ty novější jako třeba No Deal a Going Home (neplést s I’m Going Home od Ten Years After, ta přišla na konci koncertu) ‒ obě pochází z desky The World Won’t Stop (2010). Došlo i na o něco mladší Gonna Dance On Your Tombstone.
Celý večer byl v sále krystalicky čistý zvuk, který ještě umocňoval zážitek ze skvělé muziky. Postaral se o něj Tomáš Koutník. Publikum vřele reagovalo na kultovní songy jako 50 000 Miles Beneath My Brain či I’d Love To Change The World. Když před přídavkem přišla na řadu již zmíněná I’m Going Home, která v roce 1969 nadchla Woodstock, nebral aplaus v Malostranské besedě konce.
Definitivní tečku za koncertem i za celými oslavami desetiletého výročí Rockového světa udělala The Smoke z desky The World Won’t Stop.
Za dobu, co pořádám výroční koncerty, si tento vyžádal nejvíce práce a energie. Mohu však s radostí říct, že se to mnohokrát zúročilo.
Celá fotogalerie – Kateřina Smid a Jiří Šimák
Celá fotogalerie – Martin Myslivec:
Celá fotogalerie – David Webr