Michal Pavlíček a hosté

14. 6. 2018 – Střelecký ostrov, Praha
Text: Luboš Hnát
Foto: Ája Dvořáčková

Michal Pavlíček

Michal Pavlíček

Všichni víme, že MICHAL PAVLÍČEK je kytarista světové extratřídy, konec konců on sám to každým svým koncertem dokazuje, a dokázal to i na pražském Střeleckém ostrově, kde prezentoval svou připravovanou desku. Na Střelák si mistr pozval celou řadu významných hostů.

Protože seznam hostů byl opravdu dlouhý, začal koncert už v 19 hodin. Zahájilo ho smyčcové kvarteto. Kvarteto zahrálo smyčcové úpravy několika slavných rockových hitů, mezi kterými nechyběla ‚stounovská‘ Honky Tonk Woman nebo ‚párplovská‘ Smoke on the Water. Takovéto úpravy hitů jsou sice dnes v módě, ovšem ve mně osobně smyčcové nástroje evokují smutek, a rocková muzika by smutně znít neměla, proto jsem nepochybné mistrovství PBQ nedokázal ocenit.

Pavel Bořkovec Quartet (PBQ)

Pavel Bořkovec Quartet (PBQ)

Po kvartetu už na pódium přišel samotný Michal Pavlíček následovaný svou kapelou, do níž pozval špičkové muzikanty z mladé rockové generace. Na bicí hraje bubenický démon Miloš Meier. Rytmickou dvojici s ním tvoří baskytarista Martin Ivan a celou sestavu ještě doplňuje hráč na klávesové nástroje Michal Nejtek. Kapela, řečeno slovy Michala Pavlíčka, zahrála několik písní z připravované desky, která vyjde v září. Je však škoda, že jednotlivé písně nebyly trošku víc okomentovány. Člověku, který nemá Pavlíčkovu sólovou tvorbu nijak detailně nastudovánu, se tak lehce stávalo, že měl problém odlišit nové od starších skladeb.

Bára Basiková

Bára Basiková

 

Hudebně kapela zněla fantasticky a souhra všech muzikantů byla obdivuhodná. Také zvuk na Střeleckém ostrově zaslouží absolutorium, všechny nástroje byly výborně slyšet, takže pokud se člověk chtěl zaposlouchat do nějakého partu, nečinilo mu to žádné potíže. Pak přišel čas pozvat na pódium dalšího hosta, kterým nebyl nikdo jiný než zpěvačka Bára Basiková. Ta přišla společně se členy PBQ. V této rozšířené sestavě pak zazněly dvě písně z repertoáru Stromboli. Konkrétně šlo o anglicky zpívanou Scanners a zejména o krásně zasněnou Košilelu. Tady už byla přítomnost smyčcových nástrojů zcela v pořádku, neboť onen ‚smutný‘ zvuk, který jsem zmiňoval v úvodu, byl doplněn o rockovou dravost kapely, a celá tato symbióza působila velmi podmanivě. Poté, co zpěvačka i PBQ opustili pódium, pokračovala kapela v přehrávání kytarových instrumentálek, mezi která se vešel legendární Michalem Pavlíčkem zpívaný Olda je přítel můj.

Miloš Meier

Miloš Meier

Střelecký ostrov sice nebyl úplně vyprodán, ale publikum dokázalo vytvořit bouřlivou atmosféru. Takže se i tahle písnička z repertoáru Pražského výběru dočkala zaslouženého aplausu. Další host na sebe nedal dlouho čekat, tentokrát jim byl houslista Jan Mráček, který ve dvou písních opět dokázal, že Pavlíčkovo spojení rockové kapely a vážné hudby výborně funguje. Posledním, kdo se ten večer objevil na pódiu, byl zpěvák Matěj Ruppert, v jehož podání zazněly dvě pecky z repertoáru jeho domovské kapely Monkey Business. Jednou z nich byla výborná Piece of My Life.  Ačkoliv se Ruppert pohybuje v malinko jiných žánrech, než jsou ortodoxní rockeři zvyklí, nikdo mu nemůže upřít, že je excelentní zpěvák. Až pro přídavek si Michal Pavlíček schoval jeden ze svých životních hitů Veliké Lalulá, který s ním fantasticky odzpívala Bára Basiková.

Michal Pavlíček

Michal Pavlíček

Byl to výtečný večer plný skvělé rockové muziky s nesčetnými přesahy do vážné hudby, a právě tohle činilo z koncertu výjimečný zážitek začínajícího pražského kulturního léta.

Celá fotogalerie: