27. 7. 2017 – Klub Vagon, Praha
Foto: Kateřina Smid
Ačkoliv JUDAS PRIEST byli vždy mojí srdeční záležitostí, pražský JUDAS PRIEST REVIVAL (JPR) jsem zatím ještě neměl možnost vidět. Proto jsem s chutí využil příležitosti a zašel si na ně do klubu Vagon.
Koncert začal zhruba okolo 21:30 a odpálila ho pecka „Rapid Fire“. I když návštěva ve Vagonu by mohla být o něco větší, tak se pod pódiem v podstatě okamžitě vytvořil slušný kotel metalu chtivých fanoušků, kteří si náležitě užívali takové nesmrtelné evergreeny jako „Metal Goods“ či „Grinder“, obě z desky „British Steel“ (1980). Z téhle desky zazněla i klasika v podobě „Breaking the Law“. JPR přistoupili ke své show precizně – před pódiem byla obří plachta s charakteristickým nápisem Judas Priest, bicí zase byly vyzdobeny emblémem ze zatím poslední desky Judas Priest „Redeemer of Souls“ (2014). Kapela si dala záležet i na podobě vizuální – kytarista Vladimíra Vebera velmi připomínal Glenna Tiptona,. zpěvák Mr. Steely byl Robu Halfordovi podobný nejen fyzicky, ale i hlasem a stylem zpěvu. Baskytarista Míla Klindera svou hru zase doprovázel typickými pohyby a pózami svého vzoru Iana Hilla.
Jen škoda, že zvuk ve Vagonu byl jakoby zastřený. Všechny nástroje se sice daly od sebe rozeznat, ale celá kapela zněla, jako kdyby hrála z velké dálky či za nějakou clonou. Ale tahle maličkost rozhodně nijak neubrala na perfektním dojmu, kterým kapela působila. Setlist byl výborně poskládán z největších hitů Judas Priest a každá deska vydaná v osmdesátých letech na něm měla své zastoupení. Dokonce i z relativně slabšího alba „Rami t Down“ (1988) JPR zahráli písničku „Blood Red Skies“. První polovinu koncertu uzavřela perfektní „Desert Plains“ z alba „Point of Entry“ (1981).
První písničku druhé poloviny „Rock Hard Ride Free“ charakterizoval čistší zvuk. Bohužel po celý zbytek večera pak zvuk osciloval mezi příjemnou průzračností a předchozí zastřeností. To je však jediné, co se koncertu dá vyčíst, vše ostatní šlapalo jako hodinky. Perfektní byla kytarová souhra dua Tomáš Pavelka (K. K. Downing) a Vláďa Veber (Glenn Tipton). Moc se mi líbila i písnička „Turbo“ ze stejnojmenné desky vydané v roce 1986. Z pochopitelných důvodů nemohl zpěvák JPR při „Hell Bent for Leather“ ve Vagonu vjet na pódium na Harleji, jak to dělává Rob Halford při koncertech Judas Priest, proto v úvodu této písně byl zvuk nastartované motorky pouštěn pouze ze záznamu – přesto byla iluze dokonalá.
Jedinou písní z desek vydaných po roce 1990, kterou JPR ve Vagonu zahráli, byla „March of the Damned“ ze zatím posledního alba „Redeemer of Souls“ (2014). Tak jako v roce 1980 byla pro Judas Priest ikonickou skladbou „Breaking the Law“, tak se v roce 1990 takovou skladbou stal „Painkiller“. Proto není divu, že tuhle pecku pravidelně hrají i JPR. Bubenickou střelbu v úvodu písně zahrál Jan Bašus hodně věrně, téměř k nerozeznání od originálu. Protože se pomalu schylovalo k závěru, nabídla kapela dobře bavícímu se publiku ještě několik klasických pecek, mezi kterými nechyběly „Devils Child“ či závěrečná „Living After Midnight“.
Skončil tedy koncert výborné revivalové kapely, která našemu publiku nabízí strhující show heavy metalových bohů a za to patří kapele Judas Priest Revival velký dík.
Celá fotogalerie: