20. 11. 2018 – Klub Vagon, Praha
Text: Luboš Hnát
Foto: Kateřina Smid
Fantastické. Jiným slovem snad ani nejde popsat koncert kapely BLUES AMPLIFIED, která v pražském klubu Vagon pokřtila svou debutovou desku Space Shuffle. V roli předskokanů se představilo výborné bluesové trio THE BLADDERSTONES.
Pokud mě paměť neklame, tak The BladderStones, jak vypadá přesná transkripce jejich názvu, vystoupili ve Vagonu vůbec poprvé. A překvapení to bylo myslím oboustranné. Muzikanti zřejmě ani netušili, jak báječnou atmosféru tam dokáže publikum vytvořit. A návštěvníci zase nejspíš objevili skvělou partu, o které možná nevěděli, že existuje.
Kdo v The BladderStones zaujme na první dobrou, je kytarista Tomáš Frolík. Jeho nápaditá hra a především výborná sóla připomínají samotného Jeffa Becka. Většina písniček The BladderStones je zpívaná anglicky, jedinou výjimkou je Životní role. Velký hitový potenciál v sobě skrývá pecka Fire It Up. Zpěvu se v The BladderStones chopil basák Johnny Judl, který je též známý ze svého působení v The Plastic People Of The Universe.
Někdo by mohl namítnout, že Johnny není žádný excelentní zpěvák. To možná není. Ale jeho podmanivý, zastřený hlas dodává téhle partě ze Slaného jedinečný výraz. Excelentní basák ale Johnny je zcela určitě. To bylo nejen slyšet, ale i vidět: jeho plynulé přecházení mezi různými technikami hry na basu bylo neuvěřitelné. Výbornou práci také odváděl Michael Nosek za bicími.
Mně osobně se moc líbila pomalá And The Life, kde se Johnny zaskvěl výborným sólem. Malý hudební vtípek si kapela dovolila, když na text tradiční bluesové klasiky Baby Please Don’t Go složila svoji muziku. Přibližně hodinové vystoupení The BlooderStones zakončili parádní instrumentálkou Pro Petra, která byla věnována zesnulému kytaráři a kytaristovi Petru Jurkovičovi.
Z Blues Amplified se za necelé tři roky existence stala vyhledávaná kapela, která si trpělivou prací a poctivou muzikou získává stále větší okruh fanoušků. Není proto divu, že na křest jejich první desky Space Shuffle bylo ve Vagonu pořádně narváno. Skupina koncert zahájila dvojicí skladeb z výše zmíněného alba All Night Long a Chance. Fanoušci se nahrnuli k pódiu, aniž by je někdo pobízel, jak je občas zvykem u jiných skupin. Zpěv Honzy Holečka byl jako vždy bezchybný. Zvuk byl výborný už při předskakujících The BladderStones. A takový se udržel, i když na scéně stáli Blues Amplified – i tohle bylo jednou z ingrediencí vydařeného průběhu večera. Desku Space Shuffle přišli pokřtít velmi zajímaví hosté. Zatímco účast Karla Kahovce nebyla až tak velkým překvapením, přítomnost Ivana Mládka mnohé zaskočila.
Po malém slavnostním obřadu neskutečná jízda v podání Blues Amplified pokračovala. Kapela představila novou písničku Midnight Blues, ve které Honza Holeček sáhl po foukací harmonice, aby na ní svou hrou dodal písni ten správný bluesový feeling. Je až s podivem, kolik v sobě Honza skrývá talentů: ať zahraje na jakýkoliv nástroj, zní to zkrátka dobře. Skoro se divím, jak je možné, že ještě nenatočil sólovou desku. Osobně bych si ji rád co nejdřív poslechl…
Ještě než současného bubeníka Blues Amplified Pepu Havlíčka nahradil ten původní Dan Hubáček, zaznělo několik hitovek od kapel, kterými Honza Holeček a kytarista Jindra Musil dříve prošli. Od Freeway Jam to byla pecka Chicago Woman a z repertoáru Afterglow jsme si mohli poslechnout například I’ve Heard It Before.
Když se tedy za bicí posadil Dan Hubáček, začala skupina hrát převážně coververze, které z jejího současného setlistu již takřka vymizely. Ale připomenout je na tomhle výjimečném koncertě určitě nebylo na škodu. Postupně tedy došlo na Going Down, Born To Be Wild a Smoke On The Water. Ve dvou posledních si Honza Holeček sedl za piano a na basu zahrál Standa Hörner ze spřízněné party Sign of 4.
Blues Amplified prostě zrají jako víno a jejich hudební potenciál je ještě hodně velký. Jsem rád, že mám to štěstí být téhle partě od jejich počátků nablízku.
Celá fotogalerie: