Flamengo Reunion Session natáčelo živou desku

18. 5. 2022 – Malostranská beseda, Praha
Text: Luboš Hnát
Foto: Mia Feres
Publikováno: 25. 5. 2022

Flamengo Reunion Sessoin - zleva: Vladimír „Guma“ Kulhánek a Honza Holeček

Flamengo Reunion Session – zleva: Vladimír „Guma“ Kulhánek a Honza Holeček

Po dva květnové večery natáčela v pražské Malostranské besedě skupina FLAMENGO REUNION SESSION živou desku. Ačkoliv jsem původně plánoval zúčastnit se obou koncertů, okolnosti však rozhodly jinak a byl jsem svědkem pouze toho prvního.

Přestože jsem na Rockovém světě sestavu Flamenga Reunion Session už několikrát uváděl, pro připomenutí ji zopakuji: Pavel Fořt (kytara), Vladimír „Guma“ Kulhánek (basová kytara), Honza Holeček (zpěv, Hammond B3), Jiří „Zelí“ Zelenka (bicí, vokály), Vladimír „Boryš“ Secký (saxofon, příčná flétna, vokál).

Výjimečná událost, jakou natáčení desky určitě je, přilákala odhadem dvě stovky příznivců klasického bigbítu, kteří krátce po půl deváté ohlušujícím aplausem přivítali kapelu na pódiu. Koncert otevřela skladba Týden v elektrickém městě, která na singlu vyšla ještě před vydáním slavného Kuřete v hodinkách (1972).

Flamengo Reunion Sessoin - Pavel Fořt

Flamengo Reunion Session – Pavel Fořt

Kromě autorských skladeb zaznělo v první polovině také několik předělávek, nejčastěji od britských Spooky Tooth. Jmenujme třeba Evil Woman nebo I Am The Walrus, kterou napsali Lennon s McCartneyem a v podání The Beatles je tahle píseň určitě známější – Flamengo Reunion Session se však zhlédlo ve verzi právě od Spooky Tooth.

Svůj velký pěvecký talent Honza Holeček prokázal v nesmrtelné Tobacco Road, kterou si pamětníci možná vybaví jako Můj rodnej dům od Blues Bandu Luboše Andršta, za jehož mikrofonem tehdy stál Peter Lipa. Zvuk byl tentokrát hutnější než jindy a bylo v něm patrné více basových tónů, nicméně kapele to prospělo a díky tomu zněla rockověji, což bylo určitě dobře.

Výborný a energický výkon muzikantů podpořila bouřlivá atmosféra, do které se rozezněla pecka Too Much Love Is A Bad Thing. Nadšeně přijata byla také Každou chvíli, kterou na singl nazpíval Vladimír Mišík. Ten je původním interpretem i Gumovy krásné písničky Pro Pavlu, která zakončila první polovinu výtečného koncertu.

Flamengo Reunion Session - Jiří „Zelí“ Zelenka

Flamengo Reunion Session – Jiří „Zelí“ Zelenka

Po krátké pauze se Malostranskou besedou začalo rozléhat instrumentální intro, kterým začíná deska Kuře v hodinkách, od jejíhož vydání letos na podzim uplyne rovných padesát let. Není tedy divu, že se kapela rozhodla tomuto výročí věnovat speciální turné.

Pořadí skladeb přesně odpovídalo nahrávce, proto zájemce odkazuji na obal originálního alba nebo některou z jeho četných reedic. Kapela se striktně nedržela původních aranží a písním dala nový rozměr, který byl ještě zvýrazněn bezchybným Honzovým zpěvem.

Flamengo Reunion Session - zleva: Vladimír „Boryš“ Secký

Flamengo Reunion Session – zleva: Vladimír „Boryš“ Secký

Že Flamengo Reunion Session bere věci s nadhledem, dokázala i vtipná situace kdy si Boryš zapomněl vyměnit saxofon za příčnou flétnu a začátek kultovní Stále dál odehrál na nesprávný nástroj. První si toho všiml Guma a za velkého veselí všech rozjíždějící se skladbu zastavil. Moment to byl sice úsměvný, mě však zároveň napadlo, že těch několik vteřin znělo docela dobře a nemuselo by být tak úplně od věci písničku na saxofon odehrát celou.

Večer vyvrcholil při titulní Kuře v hodinkách po které se Flamengo Reunion Session odebralo z pódia, aby se na něj za neutuchajících ovací za malou chvíli zase vrátilo a zahrálo jediný přídavek Love With Me z repertoáru hollywoodských Vintage Trouble.

Když koncert končil, byl jsem neochvějně přesvědčen, že si tuhle parádu další den zopakuj. Netušil jsem, že plán mi zkříží jiný, jak se později ukázalo, rovněž výborný hudební zážitek, o kterém si přečtete v příštím článku.

Celá fotogalerie: