The Agony

22. 6. 2020 – Loď Kamina, Praha
Text: Luboš Hnát
Foto: Martin Rmoutil
Publikováno: 29. 6. 2020

The Agony: Zleva - Tereza Pšenčíková, Nikola Kandoussi, Kateřina Sýkorová

The Agony: Zleva – Tereza Pšenčíková, Nikola Kandoussi, Kateřina Sýkorová

Rockové koncerty se pomalu začínají vracet do hudebních klubů, což si viditelně užívají jak fanoušci, tak samotní muzikanti. Ženská heavyrocková parta THE AGONY rozduněla loď Kamina, kam se vrátila téměř po roce, kdy tady vystoupila poprvé.

The Agony již několik let hrají v neměnném složení: Nikola Kandoussi (zpěv, kytara), Kateřina „Katie Skatie“ Sýkorová (baskytara, zpěv), Tereza Pšenčíková (kytara) a Martina „Kajda“ Balcarová (bicí).

Kapelu sleduji prakticky od jejich začátků a jsem svědkem velkého pokroku, který udělala a který je patrný koncert od koncertu. A potvrdilo se to i na lodi kotvící na pražské smíchovské náplavce. Brzy po začátku vystoupení se publikum dočkalo asi dosud největšího hitu The Agony T. W. S. z prvotiny Dirty and Dangerous (2015), který fanouškům rozpumpoval krev v žilách. A rázem bylo zaděláno na pořádnou energickou jízdu.

Nikola Kandoussi

Nikola Kandoussi

Většina koncertů byla dosud sešněrována přísnými hygienickými pravidly, někdy bylo potřeba dodržet rozestupy, jindy byla dokonce při produkci zakázaná konzumace alkoholu. Ani jedno na Kamině naštěstí neplatilo, a tak si všichni mohli bez omezení užívat pecky jak Shoot, Loverboy (Psycho) nebo Prague City. Všechny pocházejí z druhé řadovky 689 (2017).

V první polovině zazněly kromě výše zmíněných například ještě Waiting nebo Dirty and Dangerous či Give It To me. Pod pódiem se vytvořil solidní kotel, který vytvořil bouřlivou atmosféru, kterou si kapela viditelně užívala.

Martina „Kajda“ Balcarová

Martina „Kajda“ Balcarová

V minulosti jsem skupině nejčastěji vytýkal nedostatečnou komunikaci s publikem. To tentokrát neplatilo a zpěvačka Kandoussi se svými věrnými čile konverzovala a bavila je nejrůznějšími vtípky. Z playlistu zmizelo bubenické sólo Martiny „Kajdy“ Balcarové, ale její přesná hra poutala zaslouženou pozornost. Vedle ní je třeba zmínit výbornou kytaristku Terezu Pšenčíkovou, jejíž sóla jsou pro mě zhmotněním onoho v úvodu zmiňovaného pokroku skupiny.

Ve druhé části večera přišly na řadu novinky, které kapela nedávno natočila na EP Eclectic (2020). Nejprve však zazněla starší pecka Midnight Destruction, na kterou navázala ještě o něco starší Be My Fire. Pak už skupina zahrála zmíněné novinky. Byly tři: Say Hey, Merry Goes Round a asi nejtvrdší song od The Agony za posledních pět let Annie. Abych si troufl je hodnotit, počkám si na více poslechů.

The Agony: Zleva - Tereza Pšenčíková, Nikola Kandoussi, Kateřina Sýkorová

The Agony: Zleva – Tereza Pšenčíková, Nikola Kandoussi, Kateřina Sýkorová

Po celý koncert panoval výborný hutný zvuk, který podtrhoval skvělý výkon kapely. Pochvalu si za něj zaslouží David „Alfik“ Dewetter. Výborné vystoupení vygradovalo při Evil Angel a Impossible. K přídavku nemusel The Agony dlouho nikdo přemlouvat. Zazněla v něm pecka Let’s Get Wasted s úryvkem legendární Ace Of Spades, proto byla písnička vtipně přejmenovaná na Let’s Get Spades.