Queenie

20. 7. 2017 – Klub Vagon, Praha
Foto: Kateřina Smid

Queenie

Queenie

Když jsem před necelými dvěma lety viděl poprvé kapelu QUEENIE, nevěděl jsem, jak mám vlastně k jejich podání slavných QUEEN přistupovat. Až mi kdosi poradil: „Dívej se na to jako na divadlo“. Vybaven touto radou jsem se opět vypravil na jejich koncert do klubu Vagon.

Oproti předchozímu koncertu se kapela Queenie objevila na pódiu v mírně obměněné sestavě. Ke změně došlo na postu bicích, na které nyní hraje Petr ‚Bali‘ Baláš, a změnil se i hráč na klávesové nástroje, kterým je Michal David (nejedná se však o známého popového muzikanta, jde pouze o shodu jmen). Kapelu Queenie dále tvoří Michal Kluch (zpěv), Rudy Neumann (kytara) a Martin Binhack (basa). Úvod koncertu obstaraly starší hity od Queen, které bořily světové hitparády v sedmdesátých a osmdesátých letech. Mezi tyhle hitovky určitě patří třeba „Seven Seas of Rhye“, „Now I am Here“ či „Don’t Stop Me Now“.

Queenie

Queenie

Výborně jsem se bavil i u medley, které připomnělo slavný koncert Queen ve Wembley z roku 1986. Mám moc rád pecku „Under Presure“ z trochu opomíjené desky „Hot Space“ (1982), proto jsem byl rád, že tahle písnička na koncertě zazněla, byť mi radost z ní zkalila rvačka v publiku, kvůli které kapela píseň předčasně ukončila. Jinak ale bylo na publiku znát, že ho hudba Queen neskutečně baví. Zvuk byl také na vysoké úrovni, ačkoliv si zpěvák několikrát postěžoval na problémy s odposlechy, na výkonu kapely se to nijak neprojevilo.

Queenie

Queenie

Kapela Queenie razí filozofii, že jejich interpretace Queen má být co nejvěrnější a tomu je uzpůsobena i jejich pódiová prezentace. Zpěvák Michael Kluch je neskutečně podobný s Freddiemu Mercurymu, když navíc vizuální podobu ještě doprovází precizními ‚mercuryovskými‘ pohyby. Také Martina Bihanck vypadá téměř jako John Deacon – a nejde jen o podobu vizuální, i samotný zvuk baskytary se ‚queenovskému‘ orignálu velmi blíží. To samé se dá napsat i o kytaře Rudyho Neumanna – přesto, že u něho není fyzická podoba s Brianem Mayem až tak dokonalá, zvukově se Rudymu nedá nic vyčíst.

Queenie

Queenie

Do druhé poloviny kapela sice v jiných kostýmech, ale se stejnou energií, s jakou odehrála tu první. Tady už se začalo více sázet na ‚novější‘ hity, a tak zněly písně jako „Radio Gaga“, „Show Must Go On“, „Headlong“ a další. Tyhle hitovky bouřlivě ocenil i kotel pod pódiem, který oproti první polovině znatelně zhoustl. Jednou z písní, které jsem v minulém reportu kritizoval, byla „Bohemian Rhapsody“, jejíž provedení mě tehdy moc nenadchlo. Viz předchozí report Tentokrát bylo ale vše v pořádku a ‚Bohémská rapsodie‘ vyzněla opravdu parádně. Líbilo se mi spojení tribute bandu s originální verzí. Ve střední pasáži této písně Queenie totiž pouští původní nahrávku od Queen – a v této pasáži pohasnou světla a kapela stojí nehybně na pódiu pouze se sklopenými hlavami. Hezký způsob, jak složit hold svým vzorům. Pomaličku se přibližoval závěr show, ze které mi jezdil mráz po zádech. Moje srdce zaplesalo, když kapela ještě zopakovala „Under Presure“, kterou v první půli nedokončila. Skvělý koncert pak zakončila píseň „God Save the Queen“.

Queenie

Queenie

Skončilo tak jedinečné koncertní divadlo, které divákům přiblížilo koncertní show jedné z nejlepších kapel světového rocku.

Celá fotogalerie: